21 Şubat 2009 Cumartesi

Biyoyakıtlar Petrole Karşı

Biyoyakıtlar petrole olan bağımlılığı azaltmak için sürdürülebilir ve geçerli bir çözüm sağlayabilir.

Sandia National Laboratories ve General Motors Corporation ‘nın gerçek dünyanın ekonomik ve çevresel faktörlerini göz ardı etmeksizin yaptığı geniş kapsamlı bir çalışmaya göre 2030 yılına dek bitkiler, ağaç fireleri ve biyoyakıtlar için ekilmiş ürünler kullanılan petrolün neredeyse 1/3’lük bir kısmının yerine kalıcı olarak geçebilir.

90 Milyar Biyoyakıt Çalışması’nın amacı: selülozik biyoyakıtların nasıl çok büyük bir oranda ve devamlı olarak üretilebilineceğinin; teknik ve bilimsel ilerlemenin beklenen oranlarda gerçekleşeceği varsayımına göre değerlendirilmesiyle belirlendi. Bu çalışma 9 aylık bir zaman zarfı içinde tamamlandı.


Araştırmacılar yıllık 90 milyar galon etanol üretiminin uygulanabilirliğini, etkilerini, kısıtlamalarını ve yapılabilirliğini değerlendirdi. 90 milyar galon etanol 2030 yılına dek kullanılacağı tahmin edilen 180 milyar galon benzinin 60 milyar galonluk kısmının yerine denktir. Yıllık 90 milyar galon ABD Enerji Dairesinin 2006 yılında belirlediği etanol üretim hedefinin üstündedir.


90 milyar galon çalışmasında etanol üretiminin 75 milyar galonluk kısmının gıda dışı selülozik hammaddeden geriye kalan 15 milyar galonluk kısmının ise tahıl türü hammaddeden elde edileceği var sayılıyor. 


Biyoyakıtlar için 4 hammadde kaynağı ön plana çıkıyor. Bunlar; 


1. Tarım atıkları (mısır ve buğday sapları gibi )
2. Orman atıkları
3. Biyoyakıtlar için ekilmiş ürünler 
    (dallı darı gibi )
4. Hızlı büyüyen söğüt, kavak gibi ağaçlar

Bu hammaddelerin yeni kurulacak olan biyorafinelere taşınması, ekimi, hasatı, depolaması gibi maliyetlerde incelenildi.
  

General Motors’ın çalışmaya katılmasıyla Sandia laboratuarlarındaki araştırmacılar biyoyakıt tedarik zincirinin bütün bileşenlerini dikkatle gözden geçirdiler. Bitkiler, ağaç fireleri ve biyoyakıtlar için ekilmiş ürünlerden oluşturulacak biokütlenin (hammaddenin) üretimi, depolanması, taşınması, etanol üretim tesislerinin kurulması ve bu tesislerdeki biokütlenin etanole dönüşüm oranı başta olmak üzere.


Yeni geliştirilen Biyoyakıt Yayılma Modeli adlı programın kullanılmasıyla 21 milyar galon / yıl selülozik etanolün 2022 yılına dek üretilebilineceği tespit edildi. 2007 yılında ABD’de de kabul edilen Enerji Güvenliği ve Bağımsızlığı Yasası 2022 yılına dek biyoyakıt üretiminin 36 milyar galon/ yıl ‘a yükseltilmesini talep etmektedir.


90 milyar galon biyoyakıt çalışması için gerekli olan yıllık biyokütlenin üretimi ve dağıtımı için kalıcı devlet desteği ve sürekli teknolojik ilerleme gereklidir.


1. Arge’ye olan desteğin devamı ve ilk ticarileşme önemlidir. Sürdürülebilir teknolojik ilerleme   ve ticari geçerlilik yüksek hacimlerde etanol üretiminin mali olarak karşılanabilmesi için ilk           şarttır.

2. Federal emisyon kotrol programı, karbondioksit yayma vergileri, petrol üzerindeki tüketim vergileri ve selülozik biyoyakıt için kredi garantisi gibi birçok konuda siyasetin teşvik edici olması petrol piyasalarındaki dalgalanma riskini yumuşatmak için önemlidir. 

3. Biyoyakıt üretimi için planlanan yerel yatırımının ve sürdürülebilir uzun-vadeli yerli petrol üretimi yatırımının gereksinimleri hemen hemen aynı olacak şekilde planlanıldı.


4. Modern biyoyakıt teknolojilerinin olgunlaşmasıyla toplam maliyetteki düşüş sayesinde selülozik biyoyakıtlar varili 90$ olan petrolle teşvik edilmeksizin rekabet edebilecek.


5. Geniş çapta selülozik biyoyakıt üretimi petrol yakıtların mevcut su tüketim seviyelerini azaltmakta başarılı olabilir.


Gıda dışı biyokütlelerin, biyoyakıtların üretilmesine uygun şekerlere dönüştürüldüğü endüstriyel prosesler, çalışmanın odağı idi.

Sandia’nın araştırmaları ayrıca selülozik biyokütle kullanımında kullanılacak enerjiyi, su kaynaklarını ve arazi kullanımını, hammaddenin taşınmasını ve biyoyakıtların kullanılması ve geliştirilmesindeki diğer potansiyel iltimas noktalarını da içerdi. Sandia etanolün geliştirilmesi için kullanılan ve kullanılacak olan teknolojileri dikkatle inceleyerek oluşturduğu modellerden faydalandı.

Sandia’nın Biyoyakıt Yayılma Modeli için planlanan gelişim ek ortaklıklara bağlıdır. Sandia iş geliştirme ortağı Carrie Burchard “Mevcut yazılım araçlarının daha fazla geliştirilmesi ile biyoyakıt endüstrisindeki geniş kapsamlı sistemlerin çok daha iyi anlanabilmesi sağlanacak” dedi.

Kaynak:

http://HITECtransportation.org/news.
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090210133920.htm

Çeviri: Deniz KAYA


Hiç yorum yok: